Во Утринската програма на РТС, ИТ консултантот Војислав Родиќ даде одговори на оваа интригантна тема. Иако е возможно да се прислушуваат корисниците, тоа не е легално, па Родиќ смета дека големите компании не го прават тоа за маркетиншки цели. Наместо тоа, рекламите се резултат на нашето дигитално однесување и користење на платформите.
„Што сте гледале, колку долго, дали сте лајкували или делеле содржина? Сè тоа се анализира, а локацијата е исто така важна. Телефоните мораат да ја следат вашата позиција за да оперативецот може да ви обезбеди услуга“, објаснува Родиќ.
Често се присетуваме на рекламите само кога ни се прикажани, но можеби пред разговорот за одредена тема веќе сме размислувале за неа. Сепак, постои можност и нашите пријатели да разговарале за слични теми.
Родиќ нагласува дека можеби не нè прислушуваат, но сигурно „активно слушаат“. Во ерата кога мерките за заштита не се секогаш ефективни, шпионирањето изгледа како едноставна игра. Дигиталните агенции го следат нашето однесување преку колачиња, мали записи кои бележат наши активности.
За да се заштитиме од активно слушање, важно е да контролираме кои апликации ги имаме на телефонот и какви дозволи им даваме. Apple воведе опции кои им овозможуваат на корисниците да одлучуваат за пристапот до камерата и микрофонот. Ако некоја апликација прислушува, и Android и iPhone ќе ве известат.
Како да се заштитиме? Избегнувајте да ги прифаќате колачињата, не се пријавувајте на социјалните мрежи преку непроверени сајтови и користете VPN за маскирање на вашата IP адреса и енкриптирање на онлајн активностите.
Иако технологијата напредува, важно е да останеме свесни за потенцијалните ризици и да направиме сè што можеме за да ја заштитиме нашата приватност.