Во Лондон почнува правна битка за стотици западни авиони кои се блокирани на руските аеродроми

Повеќе од 500 авиони вредни 10 милијарди долари останаа во Русија по февруари 2022 година, а западните закупувачи успеаја да вратат само дел од авионите.

Повеќето од нив останаа во Русија и сега ги користат руските авиокомпании.

Одржувањето на овие авиони е многу скапо, па нивните сопственици, главно компании за изнајмување авиони, се обидуваат да обезбедат плаќање од осигурителните компании. Сопствениците на авиокомпаниите сега ги тужат британските осигурителни компании AIG, Chubb и Lloyd’s, обвинувајќи ги дека не ги покриле долговите.

Според „Фајненшл тајмс“, тоа е еден од најсложените и најскапите случаи што некогаш биле одржани на Високиот суд во Лондон, а западните осигурителни компании сметаат дека случајот наместо во Лондон треба да се води во судот во Москва.

Главно се работи за авиони „Боинг“ и „Ербас“, а меѓу компаниите кои бараат пари од осигурениците е и најголемата светска компанија за лизинг на комерцијални авиони „АерКап“. Сите заедно пред суд бараат да им бидат исплатени вкупно 3 милијарди долари. Доколку ја изгуби тужбата, индустријата за воздухопловно осигурување се соочува со потенцијално најголемата загуба во историјата, загуби кои би ги надминале оние по 11 септември.

Прочитајте и:  Вучиќ од Дубровник: Успеавме да смениме некои точки од декларацијата, остануваме без санкции кон Москва

Фајненшл тајмс пишува дека осигурениците ќе ги застапуваат најистакнатите трговски адвокати во Англија, а Нед Бил, ко-шеф на комерцијални спорови во адвокатската фирма Хаусфелд, за британските медиуми изјави дека „интересите на лондонскиот осигурителен пазар се директно спротивни на интересите на воздухопловната индустрија, а губитниците во парницата ќе мора да се соочат со исклучително големи финансиски последици“.

Она што британскиот суд ќе треба да го утврди е дали полисите за осигурување важат во посебни случаи, како што е војна. За да го направите ова, судијата мора да одлучи за правната причина – дали авионот бил запленет од руската држава или украден од руски авиокомпании.

Фајненшл тајмс, исто така, пишува дека западните закупувачи претходно направиле одделни спогодби со голем број руски авиокомпании и нивните осигурителни компании и дека им биле исплатени вкупно 1,3 милијарди долари во 2023 година.

- Реклама -