“Ако заработувам пари, исто така и работниците. Мојот профит е нивна добивка, а нивната среќа е мојата среќа”, вели Хамди Улукаја, сиромашен курдски овчар, роден некаде во прогонството во Турција, кој емигрирал во Соединетите држави и сега го поседува брендот на јогурт “Чобани” и тежи две милијарди долари.
Хамди Улукаја е ѕвезда во САД, не затоа што тој сè има стекнато со свои раце, затоа што тој не е единствениот, туку затоа што тој целосно ги смени правилата на капитализмот и докажа дека тие се поефикасни и подобри од суровата акумулација на профитот.
Приказната за Хамди Улукаја:
– Роден во курдско село
– Дојде во Америка да уча англиски јазик
– Работел на фарма во Њујорк
– Почнал да права фета сирење
– Купил фабрика за јогурт
– Создал империја на јогурт
Тој сега троши 700 + милиони долари за да им помогне на бегалците.
„Време е да се признае дека учебникот што го користат водечки светски деловни луѓе веќе 40 години не е повеќе употреблив“, рече тој на престижната конференција ТЕД во Ванкувер оваа година.
Би било грешка да се каже дека Хамди Улукаја не верува во моќта на бизнисот, во Америка и во американскиот сон – тој го живее тоа – но правилата според кои тој игра се значително различни од оние копирани во нашиот регион. Неговата изјава е дека „максимизирање на профитот, така што единствената придобивка на акционерите е најглупавото нешто што сум го слушнал во мојот живот“.
Хамди Улукаја, познат и како „крал на јогуртот“, е роден на 26 октомври 1972 година во Анадолија, Турција, всушност некаде по овој пат, бидејќи неговите родители, пастирите, ги преместувале овците, па затоа се роси по пат. И малиот Хамди, се разбира, беше пастир – и Курд, член на народ кој има три татковини, но не и држава.
Преземено од Фактор