Гламурот на Венеција и магијата на филмот на 81-то издание на Филмскиот фестивал

81-то издание на Филмскиот фестивал во Венеција ќе се одржи од 28 август до 7 септември. Лејди Гага, Хоакин Феникс, Џулијан Мур, Тилда Свинтон, Анџелина Џоли, Даниел Крег, Адриен Броди, Фелисити Џонс, Кејт Бланшет, Џорџ Клуни, Бред Пит, Моника Белучи, Мајкл Китон и Џена Ортега се меѓу славните личности кои годинава ќе ги видиме на Филмскиот фестивал со нивните последни филмски остварувања.

Претстојното 81-во издание на фестивалот ќе го собере уште еднаш кремот на светската кинематографија.

 Како што и се очекуваше, „Joker 2: Folie à Deux“, со Лејд Гага и Жоакин Феникс во главните улоги – повторно е во трка за главната награда. Покрај него во конкуренција за главните награди е и биографскиот филм на Пабло Ларен за Марија Калас „Марија“, со Анџелина Џоли во главната улога.

Брејди Корбет ќе се врати во венеција годинава со драмата „Бруталист“, која раскажува 30 години од животот на Ласло Тот, еврејски архитект роден во Унгарија, кој го преживеа холокаустот, со Адриен Броди во главната улога. Во жешко очекуваната драма, меѓу другите таленти, играат и Фелисити Џонс, Џо Алвин, Алесандро Нивола, Гај Пирс и Стејси Мартин.

Редот“ на австралискиот режисер Џастин Курзел, со Џад Ло и Николас Хулт во главните улоги е уште еден филм кој ќе се бори за престижната награда.

Холандската режисерка Халина Рејн ќе го лансира еротскиот трилер „Babygirl“ со Никол Кидман, Антонио Бандерас и Харис Дикинсон, а Волтер Салес ќе пристигне во Венеција со „Сè уште сум тука“, филм кој ја следи вистинската приказна за Јунис Паива, мајка на пет деца која станува активистка откако нејзиниот сопруг е заробен од воениот режим во Бразил во 1960-тите.

Друг очекуван филм кој се натпреварува од Латинска Америка е криминалната драма на Луис Ортега „Убиј го џокејот“, за талентиран џокеј со проблеми со зависност, кој паѓа во канџите на мафијаш. „Џокеј“ го следи хитот на Ортега од 2018 година во Кан со одреден поглед „Ел Ангел“

Алфонсо Куарон се врати во Венеција со серијата на Apple TV+ „Одрекување“, во која главните улоги ги толкуваат Кејт Бланшет и Кевин Клајн. Бланшет игра истражувачка новинарка која станува главен лик во приказна која ги разоткрива нејзините најмрачни тајни. ТВ драмата на Џо Рајт од Скај студиото „М. Синот на векот“, кој го прикажува подемот на Бенито Мусолини на власт, е исто така меѓу фаворитите на фестивалот.

Отворањето на фестивалот во Венеција, како што претходно беше најавено е со „Beetlejuice Beetlejuice“ на Тим Бартон, продолжение на неговата комедија-хорор класика од 1988 година, во која Мајкл Китон се враќа како глупав дух, кој ја менува формата. Винона Рајдер, Кетрин О’Хара, Џастин Теру, Моника Белучи, Џена Ортега и Вилем Дефо, исто така, глумат во новоочекуваното ново поглавје „Beetlejuice“ кое ќе биде прикажано надвор од официјалната конкуренција на 28 август, пред да излезе во киносалите на САД.

Акционата комедија „Волци“ во режија на Џон Вотс, која ги спојува Џорџ Клуни и Бред Пит како двајца фиксатори на волци-сами, принудени да работат заедно за прикривање на криминал од висок профил, исто така се прикажува надвор од официјалната конкуренција на фестивалот.

Франција има три филма на овогодинешниот фестивал, додека Италија има пет пријавени во различни жанрови. Норвешкиот филмски режисер Даг Јохан Хаугеруд е во игра со „Љубов“, негово продолжение на „Секс“ кој беше премиерно прикажан во Берлин на почетокот од оваа година и ја комплетира својата трилогија истражувајќи во сложеноста на човечките односи, сексуалноста и општествените норми. Грчката режисерка Атина Рејчел Цангари („Атенберг“, „Шевалие“) се враќа во Венеција со нео-вестернот „Жетва“ од Шкотска, со Кејлеб Лендри Џонс во главната улога и базиран на истоимениот роман на Џим Крејс.

Азискиот контингент во конкуренција го сочинуваат сингапурскиот трилер „Stranger Eyes“ на режисерот на „A Land Imagined“ Јео Сив Хуа и документарниот филм на кинескиот режисер Ванг Бинг „Youth – Homecoming“, и двата во конкуренција.

Од Грузија се натпреварува драмата на Деа Кулумбегашвили „Април“, за жена акушер која врши нелегални абортуси во рурален дел на Грузија.

Арапското присуство на Венеција е со два филма: драмата на тунискиот режисер Мехди М. Барсауи „Aïcha“, за жена која бега од својот мал градски живот откако чудесно преживеала автобуска несреќа и палестинскиот режисер Скандар. „Среќни празници“ на Копти, сместени во современ Израел, каде што мала несреќа во Ерусалим предизвикува низа настани. 

Египет се врати во официјалната селекција на Венеција по повеќе од една деценија со „Барајќи рај за г-дин Рамбо“, приказна за млад човек принуден да се соочи со своите стравови и повторно да се открие себеси кога оди на патување. да го спаси своето куче и најдобар пријател. 

Погледнете ја целосната програма.

Официјална програма

“The Room Next Door,” Pedro Almodóvar (Spain)

“Campo di Battaglia,” Gianni Amelio (Italy)

“Leurs Enfants Après Eux,” Ludovic Bouckherma, Zoran Boukherma (France) 

“The Brutalist,” Brady Corbet (U.K.)

“The Quiet Son,” Delphine Coulin, Muriel Coulin (France)

“Vermiglio,” Maura Delpero (Italy, France, Belgium)

“Sicilian Letters,” Fabio Grassadonia, Antonio Piazza (Italy, France)

“Queer,” Luca Guadagnino (Italy, U.S.)

“Love,” Dag Johan Haugerud (Norway)

“April,” Dea Kulumbegashvili (Georgia, France, Italy)

“The Order,” Justin Kurzel (Canada)

“Maria,” Pablo Larrain (Italy, Germany)

“Trois Amies,” Emmanuel Mouret (France)

“Kill the Jockey,” Luis Ortega (Argentina, Spain)

“Joker: Folie à Deux,” Todd Phillips (U.S.)

“Babygirl,” Halina Reijn (U.S.)

“I’m Still Here,” Walter Salles (Brazil, France)

“Diva Futura,” Giulia Louise Steigerwalt (Italy)

“Harvest,” Athina Rachel Tsangari (U.K., Germany, Greece, France, U.S.)

“Youth – Homecoming,” Wang Bing (France, Luxembourg, Netherlands)

“Stranger Eyes,” Yeo Siew Hua (Singapore, Taipei, France, U.S.)

Надвор од официјална конкуреција- Фикција

“Beetlejuice Beetlejuice,” Tim Burton (U.S., U.K.) – Opening Film

“L’Orto Americano,” Pupi Avati (Italy) — Closing Film 

“Il Tempo Che Ci Vuole,” Francesca Comencini (Italy, France)

“Phantosmia,” Lav Diaz (Philippines)

“Maldoror,” Fabrice Du Welz (Belgium, France)

“Broken Rage,” Takeshi Kitano (Japan)

“Baby Invasion,” Harmony Korine (U.S.)

“Cloud,” Kurosawa Kiyoshi (Japan)

“Finalement,” Claude Lelouch (France)

“Wolfs,” Jon Watts (U.S.) 

“Se Posso Permettermi Capitolo II,” Marco Bellocchio (Italy)

“Allégorie Citadine,” Alice Rohrwacher, JR (France)

Надвор од официјална конкуренација- серии

“Disclaimer,” Alfonso Cuaron (U.K., U.S.)

“The New Years,” Rodrigo Sorogoyen Del Amo, Sandra Romero, David Martín De Los Santos (Spain)

“Families Like Ours,” Thomas Vinterberg (Denmark, France, Sweden, Czech Republic, Norway, Germany)

“M: Son of the Century,” Joe Wright (Italy, France) 

Надвор од официјална конкуренција

“Apocalypse in the Tropics,” Petra Costa (Brazil)

“Bestiari, Erbari, Lapidari,” Massimo D’Anolfi, Martina Parenti (Italy, Switzerland)

“Why War,” Amos Gitai (Israel, France)

“2073,” Asif Kapadia (U.K.)

“One to One: John & Yoko,” Kevin Macdonald, Sam Rice Edwards (U.K.)

“Separated,” Errol Morris (U.S., Mexico)

“Israel Palestine on Swedish TV 1958-1989,” Göran Hugo Olsson (Sweden, Finland, Denmark)

“Russians at War,” Anastasia Trofimova (France, Canada)

“Twst/Things We Said Today,” Andrei Ujica (France, Romania)

“Songs of Slow Burning Earth,” Olha Zhurba (Ukraine, Denmark, Sweden)

“Riefenstahl,” Andres Veiel (Germany)

Надвор од официјална конкуренција- специјална селекција

“Leopardi. Il Poeta Dell’Infinito” (Parts 1 and 2), Sergio Rubini (Italy)

“Master and Commander: The Far Side of the World” (2003), Peter Weir (U.S.)

“Beauty Is Not a Sin,” Nicolas Winding Refn (Italy, Denmark)

Хоризонти

“Nonostante,” Valerio Mastandrea (Italy) – Opening Film

“Quiet Life,” Alexandros Avranas (France, Germany, Sweden, Greece, Estonia, Finland 

“Mon Inséparable,” Anne-Sophie Bailly (France)

“Aïcha,” Mehdi Barsaoui (Tunisia, France, Italy, Saudi Arabia, Qatar)

“Happy Holidays,” Scandar Copti (Germany, Italy, Qatar)

“Familia,” Francesco Costabile (Italy)

“One of Those Days When Hemme Dies,” Murat Firatoglu (Turkey)

“Familiar Touch,” Sarah Friedland (U.S.)

“Marco,” Jon Garraño, Aitor Arregi (Spain)

“Carissa,” Jason Jacobs, Devon Delmar (South Africa)

“Wishing on a Star,” Péter Kerekes – Documentary – (Italy, Croatia, Austria, Slovakia, Czech Republic)

“Mistress Dispeller,” – Documentary – Elizabeth Lo (China)

“The New Year That Never Came,” Bogdan Muresanu (Romania, Serbia)

“Pooja, Sir,” Deepak Rauniyar (Nepal, U.S., Norway)

“Of Dogs and Men,” Dani Rosenberg (Israel, Italy)

“Pavements,” Alex Ross Perry (U.S.) 

“Happyend,” Neo Sora (Japan, U.S.)

“L’Attachement,” Carine Tardieu (France, Belgium)

“Diciannove,” Giovanni Tortorici (Italy, U.K.) 

Хоризонти екстра

“September 5,” Tim Fehlbaum (Germany)

“Vittoria,” Alessandro Cassignoli, Casey Kauffman (Italy)

“Le Mohican,” Frédéric Farrucci (France)

“Seeking Haven for Mr. Rambo,” Khaled Mansour (Egypt, Saudi Arabia)

“La Storia Del Frank e Della Nina,” Paola Randi (Italy, Switzerland)

“The Witness,” Nader Saeivar (Germany, Austria)

“After Party,” Vojtech Strakaty (Czech Republic)

“Edge of Night,” Türker Süer (Germany, Turkey)

“King Ivory,” John Swab (U.S.)

Read More About:

Venice Film Fest

- Реклама -