Не не слушаат само на телефон: За овие „шпиони“ по дома не ни помислувате, еве кои уреди можат да бидат мета 

Секојдневните уреди како што се паметните звучници, камерите на вратите, телевизори, па дури и машините за перење, ги шпионираат семејствата, покажа едно истражување. Истражувањето објавено од веб-страницата „Which“ покажа дека компаниите собираат многу повеќе податоци отколку што е потребно за да функционира еден производ. Утврдено е дека стандардните уреди за домаќинство собираат и споделуваат приватни информации со големите технолошки компании, како што се Google, Amazon, Facebook и TikTok. 

Се верува дека компаниите и нивните деловни партнери ги користат информациите за да таргетираат луѓе со рекламирање на паметни телефони и други уреди. 

Производите на Google Nest, кои вклучуваат безбедносни камери, паметни звучници, камери со ѕвончиња, системи за контрола на греењето, собираат огромна количина на информации за локацијата на луѓето кои се поврзуваат преку паметни телефони користејќи оперативен систем Андроид. 

Од друга страна, истите тие производи собираат значително помалку информации кога корисниците се поврзуваат со нив преку iPhone на Apple. 

„Не се знае зошто се собираат дополнителни податоци. Сепак, примарна дејност на Google се рекламирањето и маркетингот, додека Apple моментално се фокусира на продажба на хардвер“, се објаснува во истражувањето. 

Експертите разгледаа какви информации им се потребни на уредите за да креираат сметки, какви дозволи за податоци бараат нивните апликации и какви активности следат маркетинг компаниите на производите на другите луѓе. Паметните звучници треба да слушаат само кога корисниците тоа го сакаат, но тоа не е секогаш така. На пример, паметните звучници Bose споделуваат кориснички податоци со Мета, матичната компанија на Facebook, Instagram, Whatsapp и Threads. 

Паметните камери и ѕвончиња на Ezviz, кои ги продаваат големите трговци на мало, вклучително и Argos, имаа далеку најактивниот софтвер за следење. Ова вклучуваше споделување информации со деловната маркетинг единица на TikTok, како и со Pangle, водечка платформа за видео рекламирање, Huawei, Google и Meta. 

Секој бренд за паметна камера и ѕвонче ги користеше услугите за следење на Google, додека Blink и Ring се поврзуваа со матичната компанија Amazon. „Што објаснува дека функциите за шпионирање и следење се стандардно активирани.Потрошувачите може да ги исклучат, но ова бара промена на поставките и може да предизвика некои аспекти на уредот или апликацијата повеќе да не работат. 

Повеќето менија за паметни ТВ се полни со реклами, од кои некои се персонализирани врз основа на корисничките податоци.Според истражувањето, LG побарала најмногу податоци од сите марки на машини за перење, вклучувајќи име на клиентот, датум на раѓање, е-пошта, телефонски именик, точна локација и телефонски број. Хувер пребаруваше контакти и телефонски броеви на корисници на уредите со Android. Со Miele, прецизното следење на локацијата е стандардно овозможено и потребно е да се користи нејзината апликација. 

Кој најмногу шпионира? 

Истражувањето покажа дека луѓето најмногу ги загрижува споделените податоци со нивните контакти во позадина и локација. 

Потоа следете ги фотографиите, телефонскиот број и точната локација. 

Според Општите регулативи за заштита на податоци (GDPR), компаниите мора да бидат транспарентни за податоците што ги собираат и како тие податоци се обработуваат. Собраните податоци, исто така, мора да бидат релевантни и ограничени на она што е неопходно за да се изврши обработката. Сепак, причините за преземање информации често се премногу широки, а компаниите тврдат дека имаат „легитимни интереси“. 

„Компаниите не треба да собираат повеќе податоци отколку што им се потребни за да ја обезбедат понудената услуга, особено ако важните информации ги активира на долги рокови и услови за користење. Канцеларијата на комесарот за лични информации треба да размисли за ажурирање на упатствата за подобро да ги заштити потрошувачите од случајно откажување од огромни делови од сопствените податоци без да го сфатат тоа“, рече Рокио Конча, директор за политика на Whicha?. 

Производителите тврдат дека се транспарентни со клиентите за користењето на нивните податоци. Тие исто така тврдат дека собраните податоци се користат за подобрување на уредите и услугите. 

„Гугл целосно се усогласува со важечките закони за приватност и им обезбедува транспарентност на нашите корисници за податоците што ги собираме и како ги користиме“, посочиле од Google, кога истражувањето станало јавно. 

Амазон соопшти дека ги дизајнира своите производи за да ја заштитат приватноста и безбедноста на нивните клиенти и да им дадат на корисниците контрола врз нивното искуство.

- Реклама -