Делови од автомобилот кои се најподложни на оштетувања од лоши патишта

Лошите патишта полни со дупки, вдлабнатини и пропусти се едни од најголемите непријатели на автомобилите, особено при секојдневно возење со умерена и голема брзина. Поради нив тоа не само што е непријатно, за многумина дури и болно искуство, туку и доста опасно, бидејќи нерамнините на патот можат да го оштетат автомобилот или, уште полошо, да доведат до сообраќајна несреќа.

Први на удар се тркалата
Со влетување во дупка, острите рабови на асфалтот можат да ги исечат гумите, а на нив да се појават испакнатини предизвикани од истегнувањето на гумата. Бандажите, на кои се монтирани гумите, може да се деформираат поради нерамномерната распределба на масата на возилото и самиот удар, што доведува до потешко управување со возилото. Покрај гумите и бандажите, на удар е и системот за сопирање на автомобилот, т.е. влошките и дисковите во секоја смисла на зборот: влошките се трошат побрзо, додека дисковите, исто како и бандажите, може да се изобличат и да ги изгубат основните функции.
Загрозен е и системот за потпирање на возилото
Системот за потпирање на возилото, кој, меѓу другото, се состои од топки, молњи, алки, амортизери и пружини е исто така една од најчестите „жртви“ на лошите патишта. Причината за ова е што овој систем е всушност директно одговорен за нашата удобност. Тој е одговорен да се погрижи сите нерамнини (вклучувајќи дупки и нерамнини) на патот да бидат колку што е можно повеќе амортизирани, односно омекнати, така што ниту возачот ниту патниците не чувствуваат речиси ништо.
Поради нерамнини на патот, може да се оштети и системот за управување
Главната задача на системот за контрола на возилото е прецизно да го управува автомобилот. Освен воланот, кој е најочигледната компонента на овој систем бидејќи се наоѓа непосредно пред возачот, има и низа други елементи, како што се багажникот за воланот, запчаниците, багажникот и слично. Системот за управување е особено чувствителен на удари предизвикани од минување преку нерамнини и дупки, а доволно е само момент на невнимание за една од компонентите да пукне или целосно да се скрши, доведувајќи ги во опасност животите на сите во автомобилот.

Извор