УЦЕНА
(Blackmail)
Игран филм, Англија
1929, 76 мин., црно-бел, ДЦП
Режија: Алфред Хичкок (Alfred Hitchcock)
Сценарио: Алфред Хичкок, Бен В. Леви (Alfred Hitchcock, Benn W. Levy)
Улоги: Ени Ондра, Џон Лонгден (Anny Ondra, John Longden)
Приказната се врти околу Алиса Ваит, млада жена која, откако ќе биде нападната од уметник во неговото студио, се брани и го убива својот напаѓач. Потоа, таа станува жртва на уцена од страна на човек кој е сведок на настанот. Сложеноста на наративот и психолошката тензија што Хичкок ја создава преку развојот на приказната е пример за неговиот мајсторски талент во градењето на трилери.
Една од највпечатливите сцени во филмот е онаа во која Алиса, опколена од луѓе кои зборуваат, почнува да чуствува дека зборот „нож“ (knife) е единствениот збор што се слуша. Ова е еден од првите примери на Хичкоковата употреба на звук за да ја прикаже психолошката состојба на ликовите, техника што подоцна ќе стане еден од неговите заштитни знаци.
Кинематографијата во „Уцена“ е одлична, со употреба на сенки и светлина за да се создаде мистериозна и напната атмосфера. Хичкок користи иновативни агли на камерата и композиции на кадрите за да ја зголеми тензијата. Немата верзија на филмот исто така ја прикажува Хичкоковата способност да раскажува приказна преку визуелни средства, користејќи ја моќта на сликата за да ги пренесе емоциите и настаните.
Филмот исто така ја истражува темата на вина и морал, прикажувајќи како едно дело на самоодбрана може да доведе до низа настани што целосно ќе го сменат животот на една личност. Ликовите се фатени во мрежа на лаги и манипулации, што е типично за Хичкоковите филмови, каде што границата меѓу доброто и злото е често замаглена.
„Уцена“ е класичен пример на раниот Хичкок. Тој е повеќе од само технички подвиг; тоа е и длабоко човечка приказна за стравот, вината и преживувањето. Како едно од неговите рани дела, „Уцена“ ја поставува сцената за идниот развој на Хичкок како „мајстор на трилерот“ и го цементира неговото место во историјата на филмот.
Познатата 74-минутна музичка композиција на Нил Бранд за немиот филм на Алфред Хичкок „Уцена“ (1929), ќе биде премиерно изведена во живо од страна на студентите од Институтот FAME’S, прикажувајќи ја уникатната моќ на живата оркестрална придружба за неми филмови. Изведбата ќе биде водена од Маестро Мириан Хухунаишвили и ќе го претвори овој безвременски трилер во незаборавно кино и музичко искуство.
Миријан Хухунаишвили потекнува од Грузија, каде го започнува и заокружува музичкото образование на Државниот Конзерваториум во Тбилиси, а во 2020 година докторира на Музичката Академија во Краков.
Како диригент и музичар заедно со композиторот Михаил Мдинарадзе го основаат проектот ,,Alter Orchestra” и Младинскиот Грузиски Оркестар. Со овој оркестар тој остварил голем број на концерти како и учество на Меѓународниот Натпревар Barouch во Сан Марино во 2019 година. Хухунаишвили како диригент работел и со врвните оркестри во Европа како што се: Филхармонискиот Оркестар на француското Радио, националните симфониски оркестри во Данска, Исланд и Кореа, Македонската Филхармонија, Националниот Филхармониски Оркестар во Грузија, Симфонискиот Оркестар во Тбилиси, Грузиската Национална Опера и Балет, Поткарпатска Филхармонија во Полска итн. Миријан е професор по диригирање на Универзитетот за Уметност во Исланд.
ФАМЕ’С европскиот окрестарски изведувачки институт претставува музички образовен центар кој што е создаден во рамките на компанијата ФАМЕ’С која се занимава со професионално снимање и продукција на музика. Институтот претставува уникатна платформа за професионална музичка едукација, размена на искуства и креативност, наменет за млади талентирани инструменталисти од Европа, во полето на оркестарската музика, како дел од програмата за Пан-Европски културни ентитети (CREA-CULT-2021-PECE). Фокусирајќи се на креирање можности за младите таленти програмата обезбедува едукација и разновидни оркестарски практки, истражувајќи нови стилови, збогатувајќи го репертоарот со нови композиции итн. Оваа програма овозможува високо професионално ниво на обука, пракса, менторирање и изведби, преку новите методологии и технологии кои се овозможени во студиото на ФАМЕ’С.
Преку различни дигитални платформи, проектот се стреми и кон развој на нова публика, пренесувајќи ги искуствата и културниот диверзитет на европското музичко наследство.
Овој институт континуирано е домаќин на млади музичари од различни земји од Европа како и врвни музички уметници кои ги раководеа активностите на овој семинар, меѓу кои и: Тимоти Редмонд, Колсимча бенд, Оливие Труан, Алистер Кинг, Луис Иварс, Франческо Тристано, Роб Мазурек, Бенџамин Шварц, Куареим Квартетот, Етјен Аблен, Габриел Прокофјев, Игор Корети, Оливие Дежурс, Емили Дејвис, Ирина Муресану, Јан Банг, Танго 5/4, Лука Фаулиси, Пол Марсовски, Чаба Палфи, Петер Барсони, Дајен Луи, Конрад Ван Алфен, Арварк Квартет, Веско Ешкенази, Скот Флавин и Миријан Хухунаишвили.