Познато е дека децата копираат се што прават нивните родители, вклучително и „скролување“ на паметен телефон, што несомнено не е најздравата активност во слободното време ниту за возрасните, ниту за децата. За многу мали деца, времето на екранот значи дека пропуштаат голем број клучни моменти за развивање на нивните јазични вештини, предупредија австралиските истражувачи.
Тие тврдат дека кај децата кои поминувале повеќе време пред екраните, забележан е побавен и полош развој на јазичните вештини во споредба со децата кои се занимавале со други активности.
Екраните имаат најмногу негативно влијание врз децата на тригодишна возраст
Увид во времето поминато пред екранот и општото јазично опкружување дома кај децата на возраст од 12 до 36 месеци е добиено со снимки во просек од 16 часа на ден.
Експертите откриле дека повеќе време поминато пред екран резултира со помалку време за разговор родител-дете. Тоа значи дека детето во неговото домаќинство слушало помалку зборови од возрасните во текот на денот, помалку комуницирало и поретко учествувало во разговори.
Најголемо и најнегативно влијание на времето поминато пред екраните во оваа смисла е забележано кај децата на возраст од 36 месеци.
Дури и во семејствата кои се придржувале до препораките на Светската здравствена организација (СЗО) за препорачаното време за деца пред екрани, што значи не повеќе од еден час дневно за тригодишните деца, децата пропуштиле дури 400 зборови што би ги кажале за тоа време, во различни околности возрасните.
Сепак, според бројни проценки, децата во просек поминуваат многу повеќе време пред екраните.
Децата губат околу 1000 зборови во просек поради екранот
Според Австралиски истражувачи.
Растењето во средина богата со јазици е клучно за раниот развој на јазикот, истакнуваат австралиските научници.
Тие признаваат дека иако разговорот со децата треба да биде едноставен и не премногу комплициран, понекогаш не е лесно да се најде доволно време за разговор во напорното секојдневие.
Тие заклучуваат дека иако е нереално да се советуваат родителите целосно да ги држат децата подалеку од екраните, наместо тоа треба да се охрабруваат да го користат времето на нивните деца пред екранот како можност за интеракција со нив, колку и да е кратка.
Извор: index.hr